Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu

Bemutatkozás

1. Célunknak tekintjük: a 3-6-7 éves gyermekek egyéni, egészséges, harmonikus, játékos, tevékenységközpontú személyiségfejlesztését, az anyanyelvi nevelés széles körű kiterjesztését, a sikeres iskolai beilleszkedéshez szükséges testi, lelki, szociális és értelmi érettség kialakulá­sát, továbbá a hátrányos és veszélyeztetett helyzetű gyermekek esélyegyenlőségének elősegí­tését, az ilyen családok felkarolását és a tehetséggondozást.

2. Feladat: Támaszkodunk a természetes gyermeki megnyilvánulásokra, élményekhez juttat­juk az ingerszegény környezetből érkező, hátrányos helyzetű gyermekeket

  • - minél több mozgás és játék biztosítása
  • - a sokféle tevékenység érzelmi biztonságot ad a gyermeknek, és példaértékkel, élménysze­rű átéléssel alakítja az együttélés alapvető szabályait és erkölcsi normáit
  • - fokozott gondot fordítunk arra, hogy gyermekeink szépen és helyesen beszéljenek
  • - integrált nevelés megszervezése

3. A harmonikus személyiségfejlesztés 3 fő feladat köré csoportosítható

A/. Az egészséges életmód alakítása

Célja: az egészséges életvitel igényének kialakítása.

Feladata: a gyermek testi fejlődésének elősegítése.

B/. Az érzelmi nevelés és a szocializáció biztosítása

Célja: az óvodában az érzelmi biztonság megteremtése.

Feladatunk: otthonosság, derűs, szeretetteljes légkör vegye körül a gyermeket és szeressen óvodába járni.

C/. Az értelmi fejlesztés, nevelés megvalósítása

Célja: az értelmi, kognitív képességek széleskörű fejlesztése.

Feladatunk: A tevékenységek szervezése során egyéni fejlesztés, tapasztalatokhoz juttatás, továbbá:

  • - Az óvoda a gyermek érdeklődésére, kíváncsiságára, mint életkori sajátosságra építve biz­tosítson a gyermekeknek változatos tevékenységet, melyeken keresztül tapasztalatokat szerezhet, a természeti és társadalmi környezetről.
  • - Az anyanyelv fejlesztése és a kommunikáció különböző formáinak alakítása - helyes min­taadással - az óvodai nevelő tevékenység egészében kiemelt jelentőségű. Különösen a be­szédkedv fenntartására, a gyermek meghallgatására, a gyermeki kérdések érvényesülésé­re, s a válaszok igénylésére szükséges figyelmet fordítani.
  • - Az értelmi nevelés további feladatai egyrészt a gyermek spontán szerzett tapasztalatainak, ismereteinek rendszerezése, bővítése, másrészt az értelmi képességek - érzékelés, észlelés, emlékezet, figyelem, képzelet, gondolkodás - és a kreativitás fejlesztése.