Bemutatkozás
1. Célunknak tekintjük: a 3-6-7 éves gyermekek egyéni, egészséges, harmonikus, játékos, tevékenységközpontú személyiségfejlesztését, az anyanyelvi nevelés széles körű kiterjesztését, a sikeres iskolai beilleszkedéshez szükséges testi, lelki, szociális és értelmi érettség kialakulását, továbbá a hátrányos és veszélyeztetett helyzetű gyermekek esélyegyenlőségének elősegítését, az ilyen családok felkarolását és a tehetséggondozást.
2. Feladat: Támaszkodunk a természetes gyermeki megnyilvánulásokra, élményekhez juttatjuk az ingerszegény környezetből érkező, hátrányos helyzetű gyermekeket
- - minél több mozgás és játék biztosítása
- - a sokféle tevékenység érzelmi biztonságot ad a gyermeknek, és példaértékkel, élményszerű átéléssel alakítja az együttélés alapvető szabályait és erkölcsi normáit
- - fokozott gondot fordítunk arra, hogy gyermekeink szépen és helyesen beszéljenek
- - integrált nevelés megszervezése
3. A harmonikus személyiségfejlesztés 3 fő feladat köré csoportosítható
A/. Az egészséges életmód alakítása
Célja: az egészséges életvitel igényének kialakítása.
Feladata: a gyermek testi fejlődésének elősegítése.
B/. Az érzelmi nevelés és a szocializáció biztosítása
Célja: az óvodában az érzelmi biztonság megteremtése.
Feladatunk: otthonosság, derűs, szeretetteljes légkör vegye körül a gyermeket és szeressen óvodába járni.
C/. Az értelmi fejlesztés, nevelés megvalósítása
Célja: az értelmi, kognitív képességek széleskörű fejlesztése.
Feladatunk: A tevékenységek szervezése során egyéni fejlesztés, tapasztalatokhoz juttatás, továbbá:
- - Az óvoda a gyermek érdeklődésére, kíváncsiságára, mint életkori sajátosságra építve biztosítson a gyermekeknek változatos tevékenységet, melyeken keresztül tapasztalatokat szerezhet, a természeti és társadalmi környezetről.
- - Az anyanyelv fejlesztése és a kommunikáció különböző formáinak alakítása - helyes mintaadással - az óvodai nevelő tevékenység egészében kiemelt jelentőségű. Különösen a beszédkedv fenntartására, a gyermek meghallgatására, a gyermeki kérdések érvényesülésére, s a válaszok igénylésére szükséges figyelmet fordítani.
- - Az értelmi nevelés további feladatai egyrészt a gyermek spontán szerzett tapasztalatainak, ismereteinek rendszerezése, bővítése, másrészt az értelmi képességek - érzékelés, észlelés, emlékezet, figyelem, képzelet, gondolkodás - és a kreativitás fejlesztése.